Tuesday, May 03, 2005

A Sky Covered In Glass

A Sky Covered In Glass
Daterat: Onsdagen den 22:a december 2004 kl 01:59Läst: 6 gånger



Så poetiskt...

I söndags skadade jag knäet. Jag var ute och gick med bonne när jag kom på den roliga iden att man kunde försöka springa upp för några snötäckta vallar (med hal, svart plast under) och sedan när man väl var upp, glida ned igen. I början gick det bra. Sprang upp några gånger gled ned igen. Sen fick jag hybris. Väl upp på det högsta stället tänkte jag glida ned. Jag skulle ha lite fart längs med vallen för det kändes bättre. Jag hoppade ut. Gled. Tappade balansen (vilket jag var rätt säker på att jag skulle göra). Tappade balansen igen (trodde att jag skulle kunna ”fånga upp mig själv” med ena handen när jag tappat balansen första gången, vilket jag inte klarade). Pallar inte berätta hur min kropp var riktad å så, men vänstra knäet och högra handen tog hela smällen, mest knäet. Dunsade ned i gruset. Kände genast en väldigt smärta, men var direkt glad då jag inte känt någon spetsig sten tränga in i knäet, inget jag vill testa igen. Rullade runt och kom upp på benen snabbt igen. Fick gå och sätta mig några min. Sen gick jag hem. Fick skrapsår (igenom jeansen) + ett rejält blåmärke strax under. Senare upptäckte jag även att byxan blivit uppsliten vid kväet.

Fysikredovisningen igår gick otroligt bra, min del flöt i alla fall på bra som fan. Erik fick iof problem med att förklara en eller två saker, men jag kunde fylla ut detta bra. Johanna lyckades även göra bra ifrån sig, hon lyckades hålla sig på jorden trots svårighetsgraden på det hon snackade om. Jag är väldigt imponerad ;) Vidare kan jag nämna att resterande föredrag under lektionen var väl utförda.

Framemot kvällen kom Erik och våldgästade på ett sätt jag aldrig varit med om. Han ringde från mobilen och sade ”hej, vad säger du om jag säger att jag är på väg till dig??”. Aja, vi spelade tp mot till och sofia. Vi vann. Sedan såg vi terminator 2 extended version, som jag haft i ett halvår utan att se. Tyckte det var lite lite extra stuff...

Idag skippade jag fysiklektionmedmuntligaframträdandenummer2. Orka dra till skolan klockan 8.15 för detta? Okej att jag inte får kunskap om hela kapitlet nu, men evåh. Skippade även avslutningen, duuuh...

En sak som jag faktiskt gjorde idag var att gå på min körskolelektion. Det gick väldigt fint. Gasar oftare för mycket än förlite nu, vilket har varit ett problem förr (för klen gas leder lätt till motorstopp när man är så häftig med kopplingen som jag är). Relationen till min lärare har också förbättrats. Den var inte fullt så kylig idag som den brukar vara.

Sedan har jag hämtat mitt world of warcraft (beta) som äntligen kommit. Körde till ica jägaren och hämtade. Sen körde jag och tankade och blev chockad över att det går i 80 liter i vår bil, trodde det var 55-60... Körde även vänningar i korsningar och fickparkering. Det gick bra både och.

Tio minuter efter att jag kommit hem kom robin, kollade msn där han skrivit mycket som slutade med ”jag kommer när jag har ätit iaf”. Tänk om inte jag varit hemma när han kom =p

Senare kom även niclas, men han stack bara tio minuter senare då han inte ville vara med på tp, som jag lovat att spela med syrran och som även robin velat sedan tidigare. Jag förlorade min första match. De fick flyt som fan, tog typ 4 pluppar på 2-3 rundor och sedan fick de frågan ”vilken sport förknippas med NBA” i mitten. Jahepp...

Vi spelade även cluedo. Det var avancerat, men även om jag fick storstryk idag tror jag att jag kan göra bra ifrån mig nästa gång. Lärde mig mycket...

Jag dödar romarjävlarna i civ, det är kul. MWAHAHAHA...

Bara jag som undrar vart i helvete skolkatalogerna är?

Okej, detta är min andra edit... err

Jag vill inte gå och lägga mig. Det är typ jätteskön temperatur i rummet och Dream Theater i lurarna. Mmmm, Dream Theater. Dream Theater hit och Dream Theater dit. Kanske borde öppna fönstret. Det där varma sköna börjar bli lite sådär. Err. Ipoden laddad och klar, förhoppningsvis laddar inte batteriet ut sig tills dess jag ska använda den imorgon ”gnäll”. Jag tror lite alkohol skulle göra gott just nu, men orka, för det första lär jag gå och lägga mig närsomhelst och för det andra så gillar jag inte att behöva dricka ensam, det är så ensamt...

Nu när man ändå är inne på ämnet kan man ju skriva lite om alkohol. Jag föredrar öl (Urquell är favoriten, tjekisk öl äger, tysk kommer tvåa, dansk trea) eller whiskey (har inte riktigt bildat en uppfattning om vilket märke och typ som är godast (favoriten som det är nu är nog ”the famous grouse” vilket det föresten finns en typ 3 litersflaska av i vårt spritskåp)). Saken är den, att jag varken får dricka det ena eller det andra för mina föräldrar, ibland. Detta är så grymt irriterande, de kan aldrig bestämma sig vad de ska tillåta mig att dricka eller ej. Vi har för tillfället två typer av öl hemma, små starka svarta harboe(som alla nog känner igen, typ den billigaste starkölen som finns i trakterna?) och grön harboe ”classic” på 2,8%. Nyligen blev mina föräldrar jättesura för att jag hade tagit av dessa, och de har sedan dess gnällt hela tiden på att jag dricker för mycket (jag har under denna period druckit kanske 1-4 i veckan, till största delen på helger). Det är väldigt överdrivet tycker jag, speciellt då mina föräldrar både dricker starköl/vin större delen av dagarna i veckan (vilket däremot kan tyckas vara mycket)... Okej, de förbjöd mig att dricka dessa små starka och hänvisat mig till 2.8orna. Det lär bero på deras styrka vilket gör det hela lite kul. Jag får nämligen ta pappas vodka pga. att han inte gillar den. Nyligen skulle jag ta min första 2.8a efter förbudet, då var det nog 1½ vecka sedan jag senast druckit något med alkohol. Då har de fan mage att komma och gnälla ändå. ”Pontus du dricker för mycket” blablablabla. FOCKOFF!!! shit.... Tog nog en tio till tjugo minuter för mig att lyckas få de att förstå att jag inte druckit på över en vecka...

Detta börjar bli väldigt utröttande, man tycker att de borde bli mer liberala i frågan. Det är ju okej att de ”räds det nya”, så brukar det vara. Jag tycker att de borde bara vana vid det faktum att jag dricker alkohol nu, men det är de inte. Det roliga är att de är mer kritiska till det nu än för kanske något år sedan, och nu är jag ju ändå 18... Igår tror jag det var som pappa bryskt sade ”PONTUS! har du tagit mina öl???”. Det hade jag inte, faktum är att jag inte, med undantag från den där enda 2.8an så hade jag inte druckit en droppa alkohol hemma sedan ”förbudet”...

Undrar hur man kan vända detta. Funderar på att dra och handla ett flak 3.5or och sitta och supa detta framför mina föräldrar någon fredags/lördagskväll, eller varför inte ta med dem till puben och bjuda pappa på en stor stark och mamma på ett glas vin.

Jag går inte mycket på fester, av anledningar som jag inte pallar klämma in här, och därför tycker man att jag borde dricka mest hemma, men för tillfället blir bjuds jag på mer alkohol av vänners föräldrar än mina egna.

Kanske lite dåliga formuleringar och sådant på den andra editeringen, men evåh, jag är trött. God Jul om inte annat. BTW en av mina absoluta favoritlåtar med DT spelas för tillfället...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home