Tuesday, May 03, 2005

Mask

Mask
Daterat: Söndagen den 12:e december 2004 kl 20:09Läst: 5 gånger



Jag har levt extremt onyttigt de senaste dagarna, till stor del beroende på otillräckligt med mat hemma. I förrgår åt jag chips och drack julmust till frukost, sedan åt jag skolmat i skolan..., sen tvingade jag i mig ett par digistive till kvällsmat samtidigt som jag begav mig ut då en viss filmkväll börjat utan att jag fått reda på när.

Igår var det lite bättre. Skippade frukost (fanns inget att äta, inte ens chips), mamma hade handlat så jag åt både ordentlig lunch och kvällsmat.

Idag har jag tryckt i mig lite rester.


Igår hände två större saker, Robin fyllde 18 och mina föräldrar firade sitt 15onde år av äktenskap. Det sistnämnda ledde till att jag fick både fin oxfilet och fläskfilet till kvällsmat. Till detta god sås och potatisgratäng med lite för mycket vitlök.

Självklart fick jag även bege mig till Robin som lockade med kakor och öl. Strax efter att jag kommit dit kom Niclas. Kort därefter stack Robins pappa och handlade div. saker, däribland glass. När han var tillbaka började vi festa på en udda kombination av ät och drickbart. I mitt och Robins fall blev det whiskey, kaffe och glass. I Niclas fall te, vin och glass. Mjum!! När detta var förtärt gnällde jag på att jag varken fått någon kaka eller någon öl (man får ju se till att få så mycket freestuff som möjligt när någon bjuder ;), som jag snabbt följde upp med.

Sedan satt vi typ två timmar och kollade på bilder på Robins dator, mycket roligare än vad det verkar ;)


Idag har såg jag något jag aldrig trott jag skulle få se, Dolly Parton och Sylvester Stallone i en och samma film. Det handlade om att Dolly skulle göra en bra countrymusiker av Sylvester för att bli kvitt sin nuvarande managers kontrakt och inte behöva ha sex med honom (de gjorde något deal i början). Nuff said (orka).

Sedan gjorde jag ett tappert experiment, jag testade att löpa i bara t-shirt (dvs ingen big hood eller träningsöverdel). Det var kallt som SATAN. Gick bra 500 meter eller sånt, sen började händerna bli kalla. När jag väl kom hem igen hade jag knappt någon känsel i händerna, samtidigt kändes det som att fötterna brann (kanske för att det blev så stora temperaturskillnader??).


För bara några minutersedan spydde en av mina katter. I spyan låg en cirka 2 centimeter lång mask. Hata parasiter!!


Nu ska jag dricka te (har bara druckit vatten det senaste dygnet i brist på annat) och göra kemi (orka).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home