Tuesday, May 03, 2005

Vem fan


Vem fan
Daterat: Lördagen den 13:e november 2004 kl 20:47Läst: 4 gånger



kom på iden med att släppa en dubbelsingel, och köra både låtarna på samma spår. En i höger högtalare, en i vänster...

Har varit en relativt lugn vecka. I tisdags var jag med klassen (eller iaf min grupp, 20 av 30 pers i klassen) på studiebesök på Örtofta sockerbruk. Guiden var väldigt rolig, men till informationen i början hade han rätt mycket onödig fakta. Dels lade han mycket tid på att introducera alla som jobbade där (dee e en treeehvlig typ som brukar fixsa grillspeet när vi har personalfest), dels hade han en massa statistik som var rätt onödig. Ohwell, vi fick godis, kaka, läsk och kaffe. Förresten,. han hade jäääätte skånsk dialekt och det hördes på långa vägar att han var bonne ;D.

Sen gick vi ut, hoppade på ett traktor släp. Det var kallt som satan. Efter att ha rundat området gick vi in. Där stank det som satan =p många gånger mer intensiv doft än den som omgiver stället. Det blev även snabbt varmt. Pujja... Vi fick smaka på betor in-the-progress och på olika halvfärdiga produkter. När vi sedan gick ut och tillbaka till matsalen (där vi börjat dagen) var jag genomsvettig. Sedan fick vi 2 kg socker och något fibergrejs man kan ha i bröd för fyllighet. Efter att ha avslutat allt och sagt hejdå började jag klappa. Resten av klassen hade dock redan börjat vända sig och gå därifrån, det blev något pinsamt X(

I torsdags skrev vi np svenska 5 timmar helvete. Jag började skitskarpt på mitt valda ämne; blabla mot rasism. ”Tycker du att du att du förtjänar ett bättre bemötande för att du har en viss ögon eller hårfärg. Tycker du att du borde få förmåner för att du är en decimeter längre än alla andra. Kanske tycker du att du borde få högre lön än den där andra för att du har ljusare hy?” <- något i stil med det... Sen gick det utför, men slutet blev väldigt bra dock. Inget att citera...

The incedibles: den bästa animerade film jag sett. Den var väldigt humouristisk samtidigt som det var animerad action av högsta klass. Diggade den skarpt. En annan bra sak med mitt biobesök igår är att jag har många hekto godis kvar. Nu ska jag ta lite...

Mums

Efter bion igår satte jag mig ensam och såg på björnbröder. Den var också jättebra, går dock inte att jämföra med the incredibles då det var helt olika typer av filmer.

Nu har jag nyss kommit hem från en show som heter The Jeerk Show. Det var skitgrymt. 6 killar gjorde rytmer av diverse saker, t.ex. en borrmaskin. De spelade rock av högsta klass, deras gitarrist klättrade på greppbrädet som värsta metalisten. De rappade. De sjöng något pojkbandsaktigt. Någon spelade dragspel. Ibland hade de sådan där amerikansk pubmusik på ett piano (som de har i stumfilmer). Genom hela numret hade de olika sorters tapdancing (typ riverdance). Det var rätt ball när de blandade detta med olika musikstilar och rytmljud.

På väg in till teatern såg jag någon som liknade karin whilborg. Det var det inte. Några sekunder senare frågade min syrra om inte det var mina gamla klasskompisar. Jag sade att hon måste vara blind, det var det inte.

Efteråt stötte jag på karin och sunie... Min syrra fick sig ett gott skratt, trots att jag försökte förklara att det inte var karin jag sett och att vi måste refererat på olika personer.

Jag har singlen. Signerad av samtliga 6 mwahaha. Den har tre låtar har jag upptäckt.
1: Get in the spot/Overload
2: Get in the spot
3: Overload

ni fattar nog resten...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home