Tuesday, May 03, 2005

Följ strömmen... som alla andra

Följ strömmen... som alla andra
Daterat: Onsdagen den 13:e oktober 2004 kl 14:12Läst: 4 gånger



Jag vet, vi tar med en massa av våra gratiskepsar till klassens skolfoto!!! Bra ide va? Okej... Jag tog med mina, men jag hade inte tillräckligt, han som hade de andra pallade inte ta med sig en av sina lådor, så han pregade ner dem i min.

På väg till platsen för fotografering: Massor ser och tar kepsar, men lämnar snart tillbaka dem. Visst är de skitfula, men det är ju för en rolig grej. Ägaren till de andra lådorna med kepsar tar en, men lämnar tillbaka den strax innan vi kommer fram. Bra stöd man får. Folk fortsätter ta, men ingen behåller dem.
Exempel: Kille (som nyss kommit fram till mig och frågat vad det är jag har i lådan, vartefter jag förklarat) till tjej som kom strax därpå- Skulle du kunna tänka dig att ha på dig en sådan här på fotot? (visar upp keps)
- Jag vet inte, det kvittar väl (och lägger ned den i lådan igen)...

Fniss

Klassen samlad, jag lägger fram mitt förslag, ett femtal händer sträcks fram direkt. Kepsarna åker åt alla håll. En klasskamrat tjüvar min specialkeps (med julgransglitter fastsytt som ”hår” utmed sidorna). Alla kepsar borta, tjüvar tillbaka min keps och ställer mig längst bak. Några oönskade kepsar cirkulerar runt. Hamnar slutligen i lådan som nu ligger på marken.

Smajl. Ett tiotal pers hade på sig keps, ungefär vad jag väntat mig. En av dessa är tjejen i exemplet häröver. Fniss.

-Ska du ha tillbaka kepsarna eller?

Näedå, behåll dem eller släng dem...

Flera hade på sin keps på kemin, küligt ;)


Wheee nu får jag studiebidrag. Synd bara att jag måste pröjsa föräldrarna 450 i månaden. Aja, det är billigt för mat, boende, gratis kläder m.m. =)


Har bokat tid. På torsdag ska det chockas hahahahahahaha.


I gotta need for speed. Så nu ska jag lira det...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home