Tuesday, May 03, 2005

Tales from Krinas world

Tales from Krinas world
Daterat: Söndagen den 28:e november 2004 kl 20:02Läst: 7 gånger



Good mourning, have you wept well? <- bara var tvungen att få det uppskrivet så jag kan ta bort det från mitt msnnick.

Hela denna långa sak saknar en regelrätt tidslinje, jag minns inte riktigt vad som hände först och exakt vilka rum jag rörde mig mellan. En hel del rörelse finns inte heller uppskriven pga. Att det inte är något att nämna. Jag vandrade ständigt runt mellan rummen, men bara en del av det som hände är nämnvärt. För ytterligare läsning, gå in i hpbonnes dagbok och läs ”Backstreet Boys det bästa bandet? - Fest hos Krina”, han minns vissa saker lite annorlunda ;)

Med över ett halvår sedan jag var hemma hos någon på fest, var det dags igår. Efter att ha suttit hela dagen och skrivit svenska/engelska tog jag kontakt med bonne vid 6tiden. Han hade dricka på glasflaskor, jag hade inget alls, vi kom överens om att vi skulle köpa varsitt sexpack på vägen. Sedan kom vi på att det inte var en bra ide, affärerna stänger om typ en timma. Så vi stack till ag med en gång, två carlsbergssexpack och två tomater (bonnes syrra skulle laga mat och behövde dessa…). Bonne stack hem till sig för att äta, jag satte mig och väntade.

Det var tänkt att vi sedan skulle ta oss någon öl var innan vi stack, men det han vi inte. Bladh sade att Tepa kommit och hintade att det var dags att sticka.

Väldigt nice cykeltur, det regnade inte och var sådär lagom kallt. Jag tror dock att det finns en mer optimal väg än den som går ända ned till spyken. Vi borde kunnat korsa universitetsområdet, men whatever.

Väll framme vägrar min bakre lampa gå av, så jag skiter i den. Folk tar väldigt lång tid på sig. Bladh – ”Vad väntar vi på ???... mig”.
Så kul var det hahahaha…

Robin leder vägen inne i korridorerna. Kort efter ringsignal på dörren där det stod ”McDougal (ev. MacDougal, minns inte) öppnar Carina och vi går in. Robin är väldigt ivrig med ölen, men jag vill inte börja dricka för ens jag ätit paj.

I köket sitter redan ett gäng har lite smått börjat med intagande av fyllehunden. I samlingen av folk som Annas mamma skulle tycka var konstiga, sitter Anna, något som jag inte väntat. I alla fall, Carina tar fram pajen, eftersom 3 ur pajalliansen var komna. Jag finner mig en plats, tar paj och glass och ser på när Carina öppnar paket. En DDT spruta som ”dödar effektivt” och en bok där många i sanning effektiva sätt att döda kaniner visas.

Folk börjar komma allt medan vi äter och senare dricker. Det blir fort fullt i det lilla köket. Varmt och kvavt. Så snart börjar man nyttja de andra rummen, sån tur är.

Nu börjar det hända saker. Jag passar helt plötsligt in mig i en väldigt ond roll. Mina skämt tolkas (förhoppningsvis bara halvseriöst) som förolämpningar. Jag lockar fram en del skratt på bonnes bekostnad samtidigt som han, inte så lyckat, försöker göra det samma på mig. Gjorde bort mig en gång i alla fall.
Bonne – i tyskland så kostar en flaska något (vodka?) 100 danska.
Pontus – Jaaa för man använder ju D-Mark i tyskland.
Begravde genast huvudet i händerna samtidigt som jag svor och skrattade.

I alla fall. Min ondhet fortsätter när jag skämtar om att Emmy är bonnes slav, efter att hon hämtat öl åt honom, något som jag vägrade (trots att jag stod upp och emmy satt). I samband med detta snodde jag även en sittplats. För att få detta att hänga samman fortsätter jag nu med det jag gjorde i samband med detta under resten av kvällen. Efter att ha varit i ett annat rum ett tag kommer jag in i köket igen, robin och emmy hånar mig eftersom jag inte har någon plats. Emmy går än en gång på robins begäran för att hämta dricka efter det att jag sagt nej, när hon kommer tillbaka frågar jag lite hånande om hon inte kan gå och hämta till mig. Svaret jag fick var exakt vad jag hade väntat och väldigt roande ”glöm det”. Jag går själv och hämtar en öl, vilket ytterligare lär ha stört robin och emmy, jag kunde ju hämtat till robin också om jag nu hade tänk gå och hämta till mig själv (fan vad jag är ond mwahahaha). Snart går Robin på toa, jag tar hans plats. Han blev rätt sur =D. Jag kan inte riktigt minnas allt jag gjorde, jag tror jag har glömt flera detaljer som gjorde allt roligare, menmen… Robin kanske kunde förmå sig skriva sin version, så kan jag integrera den här…

Efter att jag dissat robins begäran om att hämta öl första gången väljer jag att gå in i ett annat rum, så jag gick in till Carina som satt ensam på sitt rum framför datorn. Jag minns att jag kommenterade ett par saker på ett ifrågasättande sätt. Detta ledde till att Krina sade något i stil med ”kan inte du sluta ifrågasätta allting och bara acceptera att det är som det är”. Hon verkade något sur (ja jag hade nog varit lite ond igen) och jag bestämde mig för att hålla tyst om alla mina andra frågor.

Under den första tiden i köket hade både Johanna och Patrik kommit. Patrik hängde inne på Krinas rum med oss, Anna kom också in. Vi roade oss säkert i en 20 minuter med bara en barnljussabel, ett startrekspel (vi spelade inte, bara kollade på det) och krinas orgel. Patrik var en jävligt rekokille och jag började fundera hur färsking, som också skulle komma, var i jämförelse. Jag hade velat möta både dessa…

Efter en tid i krinas rum tänker jag att jag ska hänga med syntarna och lyssna på musik som jag verkligen finner konstig. Jag går in i vardagsrummet och sätter mig på en ledig plats i en soffa samtidigt som jag säger ”här sitter folk på golvet när det finns platser lediga i soffan (ps. det satt någon på golvet när jag kom in och en annan satte sig (också på golvet) sekunden innan jag satte mig)”. Någon (stålhane tror jag det var) säger att de är hippies som brukar göra så, jag breder ut mig i soffan samtidigt som jag tänker på att jag har en jädra elvisfrilla->raggarfrilla>motståndaren till en hippie under sin tid, politiskt sätt.

Till min förtvivlan och mot mina klagomål byter någon den jättehärliga skumma elektroniska musiken till beatles bara någon minut senare.

Martin hade sin ”saft (som det stod på korken)” i en gammal flaska för natriumklorid, det var lite småkul.

Efter en tid i vardagsrummet går jag åter igen till köket där lite drama utspelas mellan mig och bonne och emmy, sedan drar jag in på Krinas rum igen. Datorn är ledig och jag sätter mig för att dj:a lite. Den andra eller tredje låten jag sätter på är Millencollins nocigar, vilket betyder att bladh kommer in i rummet.
Bladh- Jag har typ suttit hela tiden och jag har inte märkt hur påverkad jag var för ens nu”. Han sätter sig framför orglen, snart följd av Sally.

Nu blev jag ond igen. Någon tjej som jag inte vet vad hon heter sätter sig på golvet brevid mig och börjar gräva i en väska. Hon håller vid ett tillfälle upp ett litet snappsglas framför sig och lutar det extremt mycket. Av någon anledning säger jag ”det där ser rätt tomt ut”, jag kan inte minnas om det fanns något syfte till detta, men det var i alla fall ingen bra raggningfras. Hon stirrar på mig och får ett lite ledset uttryck. Sedan säger hon ”va?!?!?” och gnäller om att hon till och med har stoppat dem papper (brösten alltså), som ju var bakom glaset. Jag vet inte om hon verkligen tolkade så först eller om hon bara lekte, men jag blev väldigt förvirrad. Hon tog sin dricka och sitt glas och gick ut efter tio sekunder ickefattande stirrande från min sida + ett ”va, vad har jag gjort nu?” samt en massa gnällande från hennes. Jag tror inte hon tog åt sig seriöst i alla fall, hon verkade inte sur på riktigt ;).

Tiden går, startrek och ljussablen bland annat roar oss samtidigt som jag sitter och letar passande låttar på krinas dator. Min sista ölburks ”öppnarmakkapär” går av utan att burken öppnas direkt. Jag måste därför trycka ut ölen i ett glas genom det lilla hål som bildades där öppnarmakkapären satt. Det var jobbigt.

På begäran börjar jag leta efter något som två tjejer på begäran letade efter, något som går att dansa till. Jag bläddrar på och hittade något, men det var inte bra så jag fortsatte. Ser ”spicegirls” och skrattar. Sätter på ”spice up your life”. De blev nöjda och gick åter till köket där de kom från.

20 sekunder senare hittar jag flera spicegirlslåtar och jag sätter på någon tryckare (minns inte vilken (orka komma ihåg alla spicegirlslåtar) men det var inte diva och inte when two become one. Tjejen ”med det tomma” kommer inspringande, nämner något om låten och ger mig en puss på kinden.

Den sista tiden var väldigt njutbar, även om inte så mycket speciellt hände. Jag lekte dock dj in i vardagsrummet också. Satt på ABBA som spelades till dess att alla fick gå. Någon, som jag även denna gång inte kan minnas namnet på, höll med när jag sade att det är omöjligt att ogilla ABBA, oavsett vad man lyssnar på. Ingen i närheten sade emot.

”De inne i köket har börjat tänka på refrängen och det borde ni nog också göra”. Allt har sitt slut. Avsaknaden av Krinas pojkvän gjorde Krina orolig och då hon skulle sticka fick alla andra göra det också. Jag fick alltså aldrig träffa honom…

Väl ute upptäckte jag att någon hade lyckats släcka min lampa. När jag drar ut cykeln börjar två tjejer som jag knappt kan minnas att jag sett där inne stoltsera om att de släckte lampan, efter lite tryckande. Jag tackar och bugar innan de försvinner åt sitt håll.

Sara och Sally behövde skjuts till stan för att vi skulle kunna hänga lite. Sally satte sig på bladhs pakethållare, självklart. Sara skulle sätta sig på robins, men då han var rädd för att cykeln skulle falla sönder hoppade hon på min istället. Jag gnällde lite om att jag fått punka senast jag skjutsat någon, men jag förmådde inte säga nej, jag var nog bäst lämpad för skjutsen i vilket fall.

Det blev en rolig färd, vägen lutade så mycket att vi kunde hålla rätt hög fart utan att jag behövde trampa. Vid något tillfälle blev jag ombedd att accelerera stort, gjorde så. Det var skitball, man visste inte om man skulle ramla nästa sekund pga. instabil cykel och hög fart.

Vi klarade oss men någon gång senare började Sara gunga fram och tillbaka mer och mer. Jag stannade för att inte fall omkull. Jag tror jag frågade varför hon gjorde så och fick reda på att hon inte upptäckt att det gungade… Aja vi cyklade vidare.

På busshållplatsen vid citylivs försökte vi komma på något att göra under den tid som resterade till dess att deras sista buss gick. De lekte en lek, jag satte mig och läste tidningen. Bladh van mesleken ( =P ) och jag fick titlen (eller vad man ska säga) timmerman, för att jag var helt manlig och läste tidningen… err

Sen drog vi till BK, jag bjöd på pommes. Sen gick vi till bussavdelningen av centralen, satt där ett tag. Sen hoppade dalbyflickorna på en buss och vi väntade några minuter medan robin snackade med en vän. Sen stack vi hem. Jag körde ifrån de andra en bit hemifrån, ibland är det bara så skönt att cykla snabbt som tusen. Min cykel kändes lite konstig, den kanske tog skada vid skjutsen, vi får se imorgon. Sen lade jag mig, det tog nog minst två timmar innan jag somnade.

Idag vaknade jag vid elva. Satt vid datorn till halvett. Sen bestämde jag mig för att jag skulle få max en halvtimme till innan jag började med engelskan. Jag satt till halvtre =p. Skrev i 20 min sen skulle bonne och bladh spela fotboll. Jag sällskapade dem. Jag han skriva i kanske någon halvtimme innan nu. Jag måste göra klart för mitt tal, men det får vänta igen, har skrivit detta och nu ska jag snart ut och gå en runda.

Åter till festen: Trisse kom inte ”thumbdown” och Anna bara försvann utan att säga hejdå =/.

Erm, ja. Tack till Krina för en trevlig fest! Förlåt alla som jag kanske var lite för taskig mot! Nu ska jag skriva eng!!!


Hoppas jag…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home