Tuesday, May 03, 2005

Yo mamas a pajamas

Yo mamas a pajamas
Daterat: Torsdagen den 25:e november 2004 kl 19:22Läst: 5 gånger



Matteprov på onsdagen. Nej det sköts upp till nästa vecka. Engelskaredovisning på onsdag. Nej det sköts också upp. Mkej.

I tisdags hade jag min längsta håla någonsin. Den sträckte sig från 9.35 (men jag stack tidigare p.g.a. att jag blev klar med provet vi skrev tidigare) till 14.35 (något). 5 timmar. Jag spenderade dem i skolan och var jääätte duktig, pluggade större delen av tiden. Så nu har jag rätt lite till nästa vecka.

Veckan efter det är en annan sak dock. Trafikskole teoriprov, np i matte. Ush.

Idag kom jag för sent för första gången under terminen. Förra veckan skolkade jag för första gången (termin). I alla fall. Jag går upp som vanligt. När jag ska bege mig tänker jag ”var det inte idag som svenskan var inställd”. Jag undrar hur jag ska kolla det (glömmer min kalender), kommer på att jag kan kolla om svenskan är första lektionen på kattes hemsida (jag har inget schema hemma), annars behöver jag inte bry mig än. Så det gör jag och det är det. Tänker ”bladh kommer väl strax om det är imorgon vi är lediga”. Surfar lite sen när bladh inte dyker upp börjar jag skriva här i dagboken om hur onödigt det kändes att gå upp (trögt) i onödan. 3 minuter innan svenskan börjar kommer jag på att jag har min kalender. Kollar. Fredag: Svenska inställd.

!!

Skyndar mig till skolan, var nog en sådär 20-30 min försenad. Oh well. Kommer dit. Alla sitter skumt i grupper vilket gör det svårt för mig att hitta en plats. Ser två tomma, lägger väskan vid en och pratar med Caroline för att ta reda på vad som händer. ”blabla vi ska berätta hur vi forsatt historian efter mening på tavlan”. Läraren kommer fram ”du kan sätta dig med de”. Jag flyttar mig. Strax därefter tar jag min väska och tar ut svenskasakerna, allt medan folk runt mig berättar. Slänger väskan till bänken bredvid den jag nyss satt vid (det låg saker på den = upptagen, den andra såg ledig ut dock).

När det är dags att sätta sig på ”sina platser” ockuperas både platsen där jag slängde mig väska och den bredvid. Något generad tar jag mig väska och sätter mig på andra sidan klassrumet, där det verkade vara en ledig plats. Det var det. Kul äventyr va? =)

Jag har smällt min första sträng på elgitarren, lagom i tid till byte. Kan bli krångligt dock. Måste ha strängar med rätt töjbarhet, annars kommer mitt ”svävande” svajstall att bli snett, och det är inte kul. Har dock lärt mig hur man justerar stallet tack vare forum, så det ska väl gå bra. Bara jag inte pajjar något. nutte...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home