Tuesday, May 03, 2005

Mmm chips/dagbokens funktion

Mmm chips/dagbokens funktion
Daterat: Fredagen den 19:e november 2004 kl 14:41Läst: 4 gånger



Vilken idiot man måste vara som lever i väntan på att saker ska ändras. Man känner sig kass för att man så gärna vill att vissa förändringar hos en själv ska äga rum. Man söker konstant att ändra på sig själv för att bli den man vill vara, när man inte lyckas mår man skit.

Vissa saker kanske kommer med tiden, men det är inget man bör hoppas på. Det är lika bra att sluta tänka på det. Glöm alla bekymmer som rör personligheten och fokusera på det man redan har. Saker kan vara så jädra/nedrans/attans mycket sämre än vad de redan är. Ingen är perfekt, och det hjälper inte att försöka vara det.

Det kanske är något i stil med detta hela existensiellkrismojängen handlar om. Vuxna har lärt sig leva med sig själva. Ungdomar är rädda för allt som ändras runt omkring och vet inte var de hör hemma. När man söker att passa in ändrar man på sig själv och det är det som man blir så förvirrad av.

Jag mognar, det känns, men för tillfället är det nog dags för mig att krypa tillbaka till den håla där jag hör hemma. Saker för ske som de vill, jag ska inte påverka det längre. Jag ska följa min instinkt och inte försöka ta saker förgivet.

Nästa vecka släpps World of Warcraft. Det är dyrt (400-500 spänn + någon hundring i månaden = flera tusen om man ska spela det en längre period (för en datornörd)), mesigt, tidskrävande och sålunda ett perfekt tillbakasteg för mig.

Saker kommer att lösa sig....

Fan vad tråkig en ”riktig” dagbok utan tankar och funderingar skulle vara

0 Comments:

Post a Comment

<< Home