Tuesday, May 03, 2005

Fritid lyxvara

Fritid lyxvara
Daterat: Torsdagen den 2:a december 2004 kl 21:04Läst: 5 gånger



Jag har varit extremt flitig i veckan, pluggat inför mitt teoriprov som aldrig förr (nej jag har aldrig skrivit det förr =p) och förhoppningsvis aldrig igen (...).

I tisdags hade jag inga lektioner eftersom det var öppethus på universitetet. Kvällen innan hade niclas frågat om jag ville sticka in med honom, vilket jag ville. Tillbaka till tisdagsmorgonen så ringde jag, men nu var detta inte lika hett längre. Då det var lite sent att leta nytt följe bestämde jag mig för att sticka ensam, jag hade ju min ipod...

Först skulle jag till körskolan dock, någon timme med pluggande på deras datorer, sen en praktisk lektion.

Efter dess skulle jag ta mig till ekologihuset, där alla naturvetarlinjer hade sitt. Jag började cykla åt vad jag tyckte var rätt håll. Rätt över centralen, vidare upp mot alhelgona, mot botan och igenom professorstan... sen kom jag på att jag hade cyklat en liten omväg, vilket resulterade att jag fick cykla i en extra backe...

Jag kom dit precis i pausen mellan två föredrag. Olle och OP hade nyss varit på det första och stod och försökte komma på vart de skulle. Efter några minuter drog de iväg mot något och jag gick in. Direkt innanför dörren stötte jag på palm inklusive muppgänget. Vi gick omkring lite sen gick vi och satte oss i väntan på nästa presentation i blåsalen.

Helt plötsligt kom en vagn med choklad och juice, bitte. En man gick igenom alla linjer och gjorde reklam för allt. Sen berättade en 29åring om hur hon till sist hade blivit en sjukhusfysiker efter en väldigt krokig väg. Sen skulle de dra ett namn av tre som van en tävling. Vinnaren är: MARTIN PALM!!!. Jag blev rätt chockad, jag visste inte ens att där hade varit någon tipsrunda eller något.

Ute i korridoren igen stötte jag på gabbe, danne och fellan. Gick omkring och samlade lite broshyrer, hörde lite med lärarna som stod och gjorde reklam passande tvshop (för högutbildade alltså). Blev lite störd på att de inte svarade på vad för poäng som krävdes, kul att läsa på och planera att bli något och sedan få reda på att man behöver 19.5 eller något för att komma in.

Sen tog jag farväl med palm och hägnde på gabbe m.m. mot stan. Vi visste inte riktigt var vi skulle. Vissa villa äta, andra ville kolla språk inst. och gabbe ville hem. Vi kom till juridik inst. och fick vänta på fellan. Efter det åkte vi och kollade lite på psykologin. Sen stack vi till tyskan och fick sitta i en timme i ett litet rum med en sådär 6 andra soon-to-be studenter och lyssna på en massa snack om tyskakurser. Gabbe kände sig inte hemma. lol...

Sen skulle vi käka, det villa alla utom Gabbe, som ville hem. Fagius (som vi mött någongång utanför psyk.) hade sagt något om att en mexikansk restaurang hade buffet för 50 spänn eller något. Så vi stack ditåt. På vägen sade gabbe 4-5 gånger att han skulle vända och cykla hem, alla gångerna lät han som att han menade det. Men han gjorde aldrig det, schkumt.

När vi väl hade hittat restaurangen verkade allt vara i sin ordning. Danne skulle in och fråga om rabatten (fagius hade sagt att den billiga buffeten bara gällde katteelever eller något), men han vill inte gå ensam. Jag gick in och snabbt ut igen. Restaurangen var ingen restaurang, det var en affär. Framsidan sade något annat men en massa rätter osv. uppsatta på framsidan tillsammans med en restaurangskylt. Efter en snabb diskussion skulle jag in igen och se om det fanns någon restaurang längre in. Jag gjorde det och hittade ingen. Så vi stack till kebabmannen istället... Väl hemma satte jag mig och läste på inför teoriprovet.


Vi repade utan niclas och jag hade ont i benen efter simning, men vi improvoserade fram en ball låt.


Onsdagen var rätt normal. Men jag satt och pluggade 1-2 timmar efter skolan.


Idag har jag inte haft någon skola (igen). Stack upp, pluggade teori i en timme, sen prova studentmössor på skolan. Det blev lyxmössa utan paket eller annat grejs. Fick sticka ut och hämta pengar lite snabbt, man skulle betala där och nu och jag hade inte fått veta detta. Oh well. Tog ut pengar och betalade åt fagius också på begäran, han är skyldig 230...

Jag stack ut på stan och käkade, ensam eftersom ingen velat sälskapa med mig. Sen satte jag mig och pluggade teori i några timmar... Sen stack jag hem 1½ timme och slappade. Sen stack jag tillbaka och pluggade teori en timme till innan jag hade lektion.


Jag har även varit på nova idag. Jack n Jones skulle ha rea. Jag köpte inget för 1: det var dyrt ändå, 2: det var skitmycket folk där och 3: där fanns en massa jävla gamar till anställda som bara slängde sig över en, vilket inte jag pallar, så jag stack rätt snabbt. Jag har upptäckt att jag 1: hatar att ha någon väntandes på mig, 2: behöva göra val inför folk jag inte känner och 3: över huvudtaget visa känslor. Jag tror jag kommer få problem i framtiden, skönt att jag lever i nutiden nu och bara kan strunta i det... Jag gick till dressman och kollade ett par byxor i olika storlekar, det tredjeparet jag testade passade. Jag upptäckte dock att benen var väldigt tråkigt skurna längre ned och stack hem utan att ha köpt något.

Nu sitter jag här och skriver, bonne ville ut, jag kommer att bli rastlös om jag stannar, så nu ska jag säga åt honom att jag vill ut ändå (har sagt nej(ja jag är promenadfreak)).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home