Tuesday, May 03, 2005

lussekatte och katteelever

lussekatte och katteelever
Daterat: Fredagen den 10:e december 2004 kl 00:10Läst: 5 gånger



Det har varit en väldigt skolig vecka.

Söndag: Plugga plugga teori
Måndag: Vaknar nio nollnoll... Sticker för att skriva teoriprovet en timme senare. Efter 10 minuters väntan i en väntesal kommer en kille och säger till oss att det är dags. Hamnar någonstans mitt i kön som bildas när alla i vänterummet reser sig och går i en korridor. Övervakaren, eller vad man ska kalla honom, sätter sig och kollar igenom allas leg. Till min stora förskräckelse ska man även signera ett papper, och han verkar jämföra stilen med den på ens id. Shit! jag kommer aldrig kunna skriva som på id:t, för det första är det fult som fan där (jag skriver faktiskt allmänt snyggare nu än då jag skaffade det), för det andra är jag fortfarande inte så bra att jag kan göra ett bra försök. Skriver mitt namn, ser inte ut som på id:t, men han muttrar ”okej” och jag går och sätter mig.

Datorerna hade tangentbordet undanstoppat, det fanns endast en mus på skrivbordet, det såg lustigt ut.

Jag fick 61 av 65 rätt, godkänt med väldigt bra marginal alltså. Av de fyra felen var tre frågor där jag chansat lite mellan två svar. Den sista frågade om vad man skulle göra vid en situation som på bilden brevid. Bilden visade en taxi med en sådan skylt som barnbussar brukar ha. Skylten blinkade.

Okej tänkte jag, det är har jag aldrig någonsin hört något om. Err, svarsalternativen var ungefär:
1: Tuta och kör vidare (rätt logiskt, man ska tuta när det finns barn i närheten, och även om det inte fanns några på bilden stod det att skylten blinkade vilket tydde på att de kunde dyka upp närsom).
2: Bromsa och kör försiktigt förbi (rätt logiskt när det finns en fara)
3: Bara kör på (njaee...)
4: Stanna bakom taxin tills den kör

Vet inte vad jag tog, antagligen ettan, kanske tvåan. Fick fel iaf ;)

Pluggade både de långa rasterna på måndagen. När jag kom hem var jag trött. Skulle plugga, men det gick segt. Lade mig istället. Somnade 5, vaknade 8. Började plugga strax därefter, satt till 12-1 någoting. Gick och lade mig. Låg i en timme eller två, sen pallade jag inte mer, så jag satte på tvn och kollade på oz. Somnade troligen kring halv 4.

Tisdag: Pluggade hela superhålan.

Projektarbetet gick åt skogen för andra gången i rad, vår krasse och vårt hövatten var i dåligt skick.

När jag kom hem var jag trött igen, somnade 3-4 något, vaknade ungefär 2 timmar senare. Kom igång med mattepluggandet vid 9 (tiden gick jättesnabbt). Vid tolv var jag skittrött, satte väckaren på en timme tidigare än vanligt och gick och dushade, sen sängen. Somnade kring halv två. Gick upp 6 (två dygn av väldigt lite sömn för att vara mig). Pluggade matte. Var fortfarande osäker på en del när jag stack till bladh och vidare till skolan.

Provet gick skitbra. Det ända felet jag vet hitintills är att jag glömde att ställa om till radianer i någon upg, men jag borde få något poäng ändå.

Blev klar mindre än en minut innan tiden gick ut, kom fram till att jag bara fått skriva i 3h 55 min, men skitsamma, jag orkade ändå inte gå igenom allt igen (checka vad jag skrivit dvs.)

Sen slöade jag onsdagen

Torsdagen innebar en oväntad håla på 4 timmar (istället för 2). Jag stack och simmade i en och en halv timme.

På väg ut därifrån mötte jag fagius.
Jag: Så du ska simma ?
F: nej jag ska springa på vattnet
en kort stund går
J- så, har du simmat länge ? (jag trodde han skämtade om springandet)
f- nej, err, jag simmar typ aldrig
- men du är här nu
- ja, jag ska vattenspringa
-???

Vattenspringa går ut på att man har ett konstigt flytbälte också springer man i vattnet. Så kan det gå...

Efter att ha ätit hade jag två timmar, tänkte julshoppa. Sprang omkring i en timme och hittade en del saker, men köpte inget, men fick en del ideér.

En timme kvar. Stod halva tiden ute på skolgården och sällskapade (eller störde) gabbe när han pluggade inför kemiprovet som han skulle ha idag, då han ska till Uruguay nästa vecka.

Resten av tiden satt jag i fysikkorridoren och läste kemi. Klarade 1½ sida på denna halvtimma. Jag minns inget av vad jag läste dock.

Kemin gick supersegt.

På minirasten tog fagius ett rätt bra kort på mig, danne och olle, när vi alla ligger på rad med huvudet djupt i armväcket. Vår klass i ett nötskal menade han.

När jag stack hem hade jag bara en tanke och det var att jag skulle läsa sagan om elenien som jag påbörjat för ett par dagar sedan. Boken är verkligen skitbra (eller, boken heter visserligen diamanttronen, men är del i en triologi som heter sagan om elenien...). Kom på att jag skulle byta strängar på gitarren så jag stack till kobjers nya musikaffär och handlade några. Tog 1-2 timmar att stränga om. När jag gjort detta kände jag inte för diamanttronen, så jag satte mig och lirade warcraft istället.

När jag inte orkade med detta längre och tänkte börja läsa kom jag att tänka på att jag skulle beställla world of warcraft (fan vad jag är beroende av warcrafttitlar). Det tog ett tag att beställa. När detta var gjort satte jag mig och skrev i audioscrobblerforum. Sen helgon (här är jag nu). När jag satt på helgon kom robin online, han skickade en låt som jag kände mig tvungen att göra ett bättre solo till, så det gjorde jag. Sen började jag skriva i dagboken. Nu har jag upptäckt att klockan är lite för mycket för att börja läsa. Oh crap, jag tror jag läser något kapitel ändå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home