Tuesday, May 03, 2005

Robin Hood

Robin Hood
Daterat: Söndagen den 19:e december 2004 kl 13:17Läst: 5 gånger



I fredags gjorde jag, palm, niclas och anna en jävligt ball redovisning på samhället. Vi snackade om dödsstraff, och det som gjorde hela saken kul hängde ihop med en omröstning vi gjorde ”tycker du att vi borde ha dödsstaff”. Det fanns då folk som tyckte ”nej, men kanske i något extremfall”. Sedan tog det halva redovisningen att få dem att förstå att detta faktiskt var ett ”ja!”, det är upp till var och en att sätta sina gränser, men har man dödsstraff så har man det. Ett nej är absolut i frågan...

Jag vann achtung die kurve turneringen innan svenskan, in your face olle!

På svenskan hade vi diktuppläsning. Jag skulle läsa en strof ur någon juldikt. Det slutade i katastrof, hade nyss ätit en pepparkaka och tror några smular fastnat i halsen. När jag skulle börja läsa försvann min röst, men jag tvingade den att forma orden, då började smulorna kittla, jag hostade efter två rader. De andra 6 raderna klarade jag utan att hosta, fast det var med nöd och näppe...

Senare på kvällen skulle jag och bladh göra en andra julvisa. Bladh frågade om han skulle komma klockan sju, men sedan sade han att han ville vänta på bonne. Vi påbörjade låten klockan elva. Jag spenderade tiden fram tills dess med att kolla på conan och wwe m.m.

Julvisan blev inte alls som jag hade tänkt mig, jag trodde den skulle bli i alla fall halvseriös som julerappsevisan, men det blev mest svammel. Det var iaf. extremt kul att spela in, vi skrattade konstant i 2-3 timmar medans vi gjorde detta.

Igår började jag skriva fysiken med fagius (okej, börja och börja, men första gången vi gjorde det på fritiden). Fagius hade en del konstiga ideer, blandannat så bestämde han sig för att helt plötsligt motsätta sig användandet av rubriker, på samma sätt som vi gjort innan, på sista delen då han tyckte det blev för lite mellan dem. Saken var att vi knappt hade börjat skriva. När vi avslutade igår var det kanske 4 rubriker på nästan en sida. Helt lagom tycker jag.

Klockan 3:40 fick fagius åka, för jag skulle göra samma sak. Jag skulle på julfest. Vi splittar alltid julen i två, firar den med ena sidan av släkten runt fjärde advent, och med andra sidan på julafton. Folk har svårt att fatta detta, men jag tycker det är logiskt, hur ska man annars kunna fira med både sidor?!?!?

Mina småkusiner var galna som tusan. Jag fick säga till dem flera gånger att lugna sig, en gång blev det så bryskt att emil blev ledsen. Jag hade inte mycket till val dock, jag har mycket tålamod, men när man får ett slag i ansiktet så blir även jag sur...

Mitt fadderbarn är väldigt ball. Han har lärt sig att gå, och har en väldigt intresse för allt när han parvlar omkring och gör billjud. Precis som hans syskon är han helt fäst vid mig, fattar inte vad jag gör, han är bara nyfyllda ett år?!?

Efter några timmar med släkten fick jag dra, skulle till robins andra födelsedagskalas. Jag kom dit precis efter elevnågoting hade gjort det och det blev trångt i hallen. Robin fick en kewl kudde och ett väldigt gay kort.

Det började med mat, men jag hade nyss ätit julbord så jag ville inte ha.

Sedan skulle vi spela TP. Precis när vi skulle börja kom Karin, så vi blev 3lag om tre personer.

Det var kul. Jag var bättre än vad jag trodde och tog typ 3 av min grupps 6 pluppar (grupp på tre pers).

Någon gång mitt i spelet skulle bonne hämta ned subben och två högtalare från sitt rum, fram tills dess hade vi lyssnat på musik på tvhögtalarna, inte så bra. Men jag missförstod, bonne skulle även ta ned sin dator, helt onödigt enligt mig, men evåh.

Framemot slutet av spelet tog jag smörgåstårta, skitgod. Jag hade blivit hungrig 6 timmar efter julbordet och tårtan fyllde upp nice.

Helt plötsligt var karin borta, upptäckte inte när hon försvann...

När resten begav sig kom jag underfund med att jag bara hade vaga aningar av vad folket från elevrådet hette, emmy kände jag ju sedan innan, killen som hamnade i mitt lag på tp (+ niclas) hette magnus tror jag. De andra två har jag ingen aning om...

Nu ska jag ringa fagius och skriva fysik. När detta är gjort och redovisningen är klar har jag jullov

0 Comments:

Post a Comment

<< Home