Tuesday, May 03, 2005

Mellandagar

Mellandagar
Daterat: Måndagen den 27:e december 2004 kl 15:07Läst: 5 gånger



Oj vad slapp man har varit. Satt mer eller mindre hela den 25:e och spelade nfsu2, det är skitball. Min fattiga lilla skitbil har blivit en riktig streetracer, awyeah... Spelade även en omgång risk med pappa, sofia och till. Förlorade både då jag knappt lyckades knäppa någon fiende alls med tärningarna. Framåt kvällen spelade jag nfsu2 i lan mot sofia och till, skitballt.

Igår verkade bli en likadan dag. Spelade nfsu2, risk, sen nfsu2 i lan, men till fuskade så nu vill jag inte spela mer med honom (nolltolerans mot fusk). Jag gick över till mitt karriärsspel. Det gick skit, jag var allmänt retlig och blev förbannad varje gång jag förlorade en ledning strax innan målet (vilket händer väääldigt ofta). Slutade spela det...

Strax efter att ha startat msn frågade jonas om jag hade lust att komma över på lite öl. Jag tackade ja. Strax därefter undrade bonne om jag ville komma till honom. Försökte dra med bonne till jonas, men bonne hade tepa där (eller väntade honom), så jag fick dra till jonas ensam.

Jag fick lite problem när jag skulle ta mig till jonas, min cykel har punka. Istället skulle jag använda mammas cykel, men den hade också punka efter att sofia använt den. Resten av familjen skulle på bio, sån tur var upptäckte jag punkan precis innan de försvann, och jag tiggde till mig nycklen till vår reservcykel av till.

Jonas pappa fick en ibook i bonus för något väl utfört jobb, denna fick jonas i julklapp. Han flashade rejält med den, både till alla som var där under kvällen och alla som han skrev till på msn. Folk blev rätt avundsjuka.

Efter några timmar kom två vänner till jonas. En turk som hette orfock eller något sådant (det lät rätt kul att säga) samt en (troligen) svensk som hette emil(emil är ju ett väldigt svenskt namn, men jag hörde honom bara säga ett fåtal ord på svenska under hela kvällen, så jag är inte riktigt säker...). Engelskan blev plötsligt det dominerande språket, orfock var inte så bra på svenska.

Apropå engelskan, tror jag att jag har börjat få för stora doser av den. Ibland kommer jag på mig själv snackande engelska till min syrra när inte till är i närheten (orsaken till att engelskan används hemma), samma sak hände igår när jag snackade med jonas enbart. En mer skrämmande sak som även inträffade igår var att jag helt plötsligt kom på att jag hade börjat ”tänka på engelska”. När jag kom på mig göra detta tänkte jag genast ”what the fuck, why am i thinking in english???” sen gav jag ifrån mig ett mentalt skrik och tvingade mig själv att fortsätta min tankeverksamhet på det språk jag borde. Undrar hur det här kommer att utvecklas, snart kanske jag rentav börjar skriva i min dagbok på engelska utan att fundera över det...

Efter ett antal öl, samt en visning av ”battle for middle earth” som var grovt obalanserat (gandalf var en enmansarme som kunde döda hela fiendehärar på någon sekund) stack vi till max för att äta. Orginalmål i oss, sedan fick man tydligen även plusmeny gratis om man var student, mums.

När max stängde kring ett (vi kom dit kanske halv) satte personalen på michael jacksson på en liten cdspelare, det kändes av någon anledning patetiskt.

På väg hem från max i en diskussion om jonas pappas arbetsgivares generösa frågor:
Jonas: Så ni vill att jag ska ge er en massa saker?
Andra: Jepp
Jonas: Men ni är inte mina anställda, ni är bara mina vänner.

LOL (inget ont menat ;)

Tillbaka hos jonas igen dracks det ett par smirnoff, jägermeister och lite likör. Snyyd bonne.

Verkar som att jag även har någonstans att ta vägen på nyår, är inbjuden som en av tio vänner till en nyårsmiddag. Det e nice.

Idag har jag att välja på bowling och laserdome eller städning. Jag vill inte bowla, jag vill dock spela laserdome, så jag kan nog stå ut med bowlingen, mupp till.

Mupptomte

Jag vill bygga en superbil, hejdå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home