Tuesday, May 03, 2005

Jävla saftsmaksjävel

Jävla saftsmaksjävel
Daterat: Måndagen den 31:a januari 2005 kl 23:19Läst: 5 gånger



Mitt senaste ”händelseinlägg” slutade med flyt. Kort efter detta (någon halvtimme kanske) tog det abrupt slut. Allt sög.

Detta fortsatte på onsdagen då jag t.ex. skrev mitt sämsta glosförhör under hela gymnasiet. Fick resultatet idag, 11.5 av 18. Kul.

Tror jag har säkrat MVG som omöjlighet i Eng C iom. detta + att jag fick Vg - på både muntligt framförande och min uppsats. Sug.

I fredags skulle jag till Privé. Det blev inte av. Bonne snackade däremot om ett alternativ under den tidiga fredagskvällen. Men helt plötsligt försvann han och skymtades inte mer under kvällen.

Jag blev istället sittandes diskuterande problem med Niclas. Sedan fastnade jag ofrånkomligen i de fantasivärldar mina spel skapar....

Lördagen gick trögt. När jag väl kommit upp lyckades jag övertyga mig själv om att en springtur behövdes. Vanligtvis när jag bestämmer mig för att ta en morgonrunda (morgon och morgon, men direkt efter att jag vaknat, eller snarare innan frukost) brukar jag bara dra på mig sakerna direkt och springa. Men nu tar det längre och längre tid. Jag tar på mig, men fastnar framför tv.n med något snack, ojandes över att jag måste vakna ordentligt först.

Igår var jag ute och körde. Jag körde dragrace och det var skitskoj. Vår automatväxlade volvo har dels Ekonomiläge och del Sportläge. Den har även Vinterläge som appliceras på föregående. Iaf. Vi kör normalt i Eko. Men nu kopplade jag inte sport efter ha frågat pappa om jag fick leka lite. Körde upp på en uppfart till E22 (idk, tror det är E22) vid gastellyckan, med flertalet bilar bakom. Så fort jag kommit ut på ”raksträckan” trampade jag pedalen i golvet och såg glatt hur alla andra bilar försvann i bakspeglen.


Idag hade jag körskola klockan 9:00 till 9:45. Jag hade ställt klockan på 9:00 i tron om att det var på eftermiddagen. 340 kronor wastade till ingen nytta. Irriterande. Men inte nog så irriterande som att vetskapen om att jag håller på att bli en jävla slarverjönsjävel. Detta är andra gången I RAD som jag missar en körlektion. WTF?!? Varför kollade jag inte bara min kalender på söndagskvällen?!!?

Samtliga andra lektioner i veckan är på morgonen så nu ska jag inte slarva med det punkt

Idag fick jag en massa klassveckobrev av sofie, roligt intiativ. Måste hitta en massa bilder att skicka till hennes veckobrev.

Fick även reda på att ingen håller i den citatsamling som det länge ryktats om. Ett jobb för mig?


Idag slocknade jag vid sextiden. Vaknade två timmar senare av att föräldrarna skrek ”MAAAT” 20’000ggr. Jag mumlade att jag inte ville ha, men de lämnade dörren öppen till vardagsrummet och hade jättehög volym på tvn. Vilket jävla sätt.

Stack och åt några jävla mackjävlar. Sedan bestämde jag mig för att lära mig att kasta basketbollar på rätt sätt. Så jag tog på mig träningskläder och stack bort till närmaste basketplan.


Spelade nog i någon halvtimme, kanske tre kvart. Sen frös jag satan om händerna och stack hem.

Nu är jag nydushad och ska ta itu med matten. Eller inte,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home