Tuesday, May 03, 2005

Creative

Creative
Daterat: Onsdagen den 19:e januari 2005 kl 15:15Läst: 5 gånger



En vecka av stress har hindrat mig från att skriva, på en vecka...

Förra veckan upptäckte jag hur dålig har blivit på att göra saker i god tid. Flera hålor, som jag planerat att göra skolarbete på, gick förbi utan att det blev något skolarbete. Vanligtvis brukar jag sticka och simma åtminstone en gång i veckan, denna försvann också förra veckan.

Anledningen till att jag försökt göra saker i god tid är att jag skulle på lan i helgen, och därför antagligen inte skulle jobba så mycket.

Ehm, ja, lanet.

Hos Jonas, som har börjat bli värd åt lan regelbundet nu. När jag frågade ma o pa om vi skulle dra såg jag att de drack vin, jävligt smart. - Jaha och vem ska köra mig nu?. Mamma gjorde det ändå, hon hade bara druckit någon klunk. Det fick duga.

Glömde ingeting, stolt.

Statistik från lanet:
2 av 6 pers satt på laptops
4 av 6 har eller ska köpa world of warcraft
2 av 6 var enäggstvillingar
jag var sämst på shoot em ups (troligen pga att jag låg i en soffa och spelade) men bäst på strategin
mest spelade spel var call of duty, förljt av starcraft
jag drack två starköl och en liter läsk + ännu mer läsk och åt en pizza och ett maxmål under de två dygn jag var hemmifrån
vi påbörjade ett två timmar långt monopolspel klockan 6 på söndagsmorgonen, innan vi gick och lade oss

vaknade 4 på söndagen, lanade vidare till 7-8 då jag stack hem

När jag kom hem duschade jag. Sedan åt jag nonstop i en dryg timme. När jag var klar med detta drack jag massor av kaffe och sedan satte jag mig med skolarbete.

Arbetade knappt alls på långerasten på måndag, men däremot på tisdagen. Biologiprovet på tisdagen gick bra, tror jag.

Fick extra tid till engelskan efter skolan, då niclas (som ju i alla fall varit hemma i helgen) inte orkade med repandet. Tiden ledde till minskad stress och därför väntade jag lite för länge med att börja på engelskan. Skrev dock klart den.

Idag förberedde jag till den muntliga redovisningen av mitt arbete.

Redovisningen är härefter rankad som min fjärde sämsta redovisning någonsin, slagen av
1: ett tal i sjuan eller åttan där jag helt utan stödord eller något att ta hjälp av, glömde bort vad jag skulle snacka om efter tio minuter. min samhällslärare han bara skriva ”bra inledning” (min inledning var SKITbra) sen tog det slut... inte pinsamt, men dåligt tal
2 och 3: tal då min röst pga. nervositeten börjat bli skakig så att det varit nästan omöjligt att snacka, ena gången kände jag mig dock inte nervös, det bara kom ändå

Mitt tempo går ned lite nu, har fortfarande saker att göra, men det känns lite lugnare.


Jag har börjat fundera på att använda ett dagboksinlägg som någon form av journal för mer personliga tankar så som riktad kritk. Saker som jag inte vill att alla ska kunna läsa. Har dock fortfarande inte bestämt hurvida jag pallar föra en sådan eller vilka (om någon) ska ha tillgång till den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home