Tuesday, May 03, 2005

13 minuter till lunch

13 minuter till lunch
Daterat: Tisdagen den 11:e januari 2005 kl 10:35Läst: 5 gånger



Lets see hur mycket jag hinner skriva....

Orka skriva hemma, jag har world of warcraft, det är tidskrävande...

Ja...

Klockan 9 i fredags började jag tanka world of warcraft. Detta gjorde jag i drygt 50 timmar, med en del mindre avbrott när syster och pappa behövde internet (nedladdningen slöade deras internet som fasen).

Det gick sakta, kring 10-12 kbit/s i genomsnitt.

Jag laddade upp mer än vad jag laddade ned i peer to peer systemet. Konstigt..

Lördagkväll: satt lite med engelskan
Söndagkväll: satt med matten. Fick hjärnsläpp när graf-fan som skulle lösa upgiften aldrig kom upp. Palm fattade inte heller. Jag gav upp kring 11.

Med fem meg kvar, kring 12tiden på söndagskvällen, gick dl:en ned från 40 till 2kbit/s. Jooooobbbigggt, hade väntat hela dagen. Startade om datorn och fick upp dl;en i kring 15. Klart.

Installation av wow nr.1: Gick bra, 50% in krashade det med felmedellande ”något cant write to memory”.
nr.2: datorn startas om mitt i precis som om någon tryckt på ”restart” knappen. Jag tittade på tv för tillfället...
nr.3: som ettan fast vid 75%
nr.4: som tvåan
inför nr.5: nedklockade ramminnet och installerade till annan hd
nr.5: gick!!

tog kring 1½ timme att få det installerat

Starta

Måste tanka patch, 34 meg.. FAAAAAN

När detta är klart: kör

en patch till, 8 meg

Sen

JIPPIE!!!! DET FUNKAR!!! springer omkring i någon timme och pustar, det är tråkigt... ytterligare en timme senare, nu börjar det bli kul!!!, gick till sängs klockan 3, sovmorgon till 12:20, gick upp 11....

Fysikläraren hittade felet på räknaren till matteupg., det saknades en parantes. TYPISKT!!! aja

Matteredov. gick super, hej mvg ma D

Kommer hem, spelar wow till 3 på natten, sista timmen letade jag efter ett visst ställe i en av de största städerna i spelet, hittade inte det så jag hoppade ut för ett stup istället för att sen komma på att jag ”revivar” på andra sidan landet.... yay.... men iaf, det är skiiitball nu, och ännu ballare lär det bli, hejdå verkligheten!! beroende ljuva beroende!

Kunde inte sova, läste till klockan 4, somnade. Hade skum dröm som jag haft innan. Tror det är meningen att den ska utspela sig i london. Detta vävdes ihop med andra verkligheter då jag hälsade på en gammal barndomskompis i samma hus som han bodde i då (och nu). Huset bygdes i drömmen samman med ett annat hus ”på andra sidan gatan”. Detta huset har också varit med i en dröm, det var typ en konstskola där det skett ett mord. Det har varit övergivet sedan dess, perfekta skräckdrömmen. Sen gick jag och någon annan (minns ej vem) till mcdonalds i city. Det regnade satan. Väl framme vid mc donalds såg vi en massa lik (snarare rester) av människor och djur utanför. Marken var täckt av dem. Detta har också varit med i en annan dröm. Vi gick in och beställde, vännen drog upp att det gick rykten om att de slaktade människor och gjorde hamburgare av dem. Duuh sade jag, det är ju gott så whatev. (liken på utsidan sade att detta var sant). Sen gick vi ned i en akvedukt, typisk amerikansk. Här kom en stor flodvåg, kände igen stället men inte riktigt vågen. Kan ha kommit från tsunamigrejset. Vattnet var dock sjukt äckligt och brunt. Baeahsdahsfhas.

Drömmen gick väldigt mjukt över till verkligheten (den fortsatte efter föregående). Skumt som fan, några sekunder var jag både i drömmen och utanför. Väckarklockan var igång. Idag hade börjat. 4 timmars sömn gör gott. HAHAHAHA

0 Comments:

Post a Comment

<< Home