Tuesday, May 03, 2005

Den högre kraften gillar inte mig

Den högre kraften gillar inte mig
Daterat: Måndagen den 21:a mars 2005 kl 13:33Läst: 4 gånger



Det är dagar som denna som man verkligen känner att något bortom ens räckhåll påverkar ens liv. Idag missade jag ännu en körlektion (eller egentligen inte), vilken blir min femte eller sjätte. Jag har aldrig haft problem att hålla tider, ALDRIG. Ändå så har jag de senaste månaderna missat typ vartannan körlektion.

Jag bokade två tider igår, en till idag och en till nästa vecka. I samband med detta ställde jag klockan, och jag är helt säker på att jag både tryckte på ”radio alarm mode” samt att jag någon minut senare kollade så den lilla pricken som indikerar detta lös. Men så idag, lagom till att jag går ut ur dushen vid 12tiden kommer jag på att jag hade körskola. Ingen väckarklocka ringde, därmed glömde jag helt bort det.

Men så i alla fall, efter en timmes högfrekvent gnällande på mig själv ringer jag till körskolan, i hopp om att lyckas tigga mig till en tid senare under dagen (vilket jag fått 2 ggr förr). Nervös som fan är jag, för jag vet hur dumt det lär komma att låta. När jag säger det låter det också jätte dumt.

Men så får jag veta att min lärarinna är sjuk, lektion inställd. Tackar och lägger på. Får väl medge att det var väldigt passande, men är ändå förbannad på hela grejen. Det känns som något spelar mig ett spratt....



Så, när jag nu skrivit detta kan jag lika bra skriva lite om den gångna veckan, vilket jag inte pallat innan.

Jag var väldigt slö med att plugga inför matte E provet. Men det blev inställt, sjuk lärare, så jag kom undan lätt där.

Religionsprovet var lätt, om man bortser från två frågor där jag inte knappt fattade vad frågan gick ut på. Men det kan nog bli mvg.

I fredags hade jag extremt kul på trisses bekostnad. Under intagande av skollunchen gick han in på ämnet hur han skulle planera en ”spontan” träff med hans hemliga kärlek. Johanna vet inte (som jag) vem detta är och är högst intresserad av det. Hon försöker dra ut det ur trisse som nog snabbt ångrar att han tagit upp ämnet och säger att ”matsalen inte är ett gynsamt ställe att snacka sånt här”. Det blev rätt pinigt för honom och högst kul för alla oss andra. Då jag sen på kvällen fick reda på att objektet för allt detta satt vid ett bord i närheten av oss blev hela incidenten ännu roligare.

Den här spontanträffen skulle gå ut på att trisse skulle med några kompisar och spela biljard och ”spontant” dra med henne till detta. Det blev inte riktigt av. Det var tänkt att bli på paradis, men trisses kunde inte riktigt få till spontaniteten i sin planering och det slutade med att han fick spela med endast mig och Fredrik, hemma hos freddan.

Det var fredagen, i lördags spelade jag också biljard, men denna gången på paradis med robin och hans bröder + deras vänner. Vi blev rätt fedeägda, trots att jag spelade rätt hyfsat om man bortser från första halvtimman.

Igår satt jag hela dagen framför datorn.

Nu vill jag gå ut, men jag måste vänta på mamma för vi ska ut och handla. Man kanske skulle ta tag i läxorna, eller inte...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home