Tuesday, May 03, 2005

Döda sommarlovet

Döda sommarlovet
Daterat: Torsdagen den 10:e mars 2005 kl 13:34Läst: 5 gånger



Jag är ungefär fem centimeter från att ta ett tio-veckors sommarjobb.

... Jag skulle ringa senast idag med mitt slutgiltiga beslut hurvida jag ska ha jobbet eller inte. Så ringer jag, men personen som jag snackat med där, är inte där. Kul. Får ringa imorgon igen och hoppas att de inte ger det till någon annan.

Det tog mig ungefär en timme att leta upp datumet för när ht börjar på LU. Varför ska det vara så jävla svårt?

I morse bokade jag tid för tandcheck (tandverk ajaj), fick tid redan klockan fyra idag. Nu det är snabbt! Bokade två lektioner hos min körskola i helgen, både blev inställda p.g.a. sjuk lärarinna. Möh

Idag hade jag bara en lektionen, men den var fysiskt krävande för 50 (eller 5 vanliga idrottslektioner). Självklart spelade vi alltså vattenpolo. Trots ett intensivt simmande och kastande från mig, även då jag inte hade kraft alls, lyckades jag inte göra ett enda mål. Lektionen var ett nästan konstant flåsande, även de stunder då man rörde på sig relativt lite.

Efteråt, i matsalen, kände man sig förståss både fuktig (varmt, jacka, icke 100% torr hud är ingen skön mix) och hög (av klor). Känner mig fortfarande lite snurrig, och luktar antagligen klor som sisslan (täppt i näsan).

Igår efter skolan skulle jag lägga mig i sängen lite, med musik på. Då jag hade legat i vad som kändes som tio min tänkte jag att jag skulle ut och röra på mig, annars hade jag blivit kvar i sängen hela dagen. När jag tittade på klockan upptäckte jag att nästan en timme gått.

Gick ut och spelade lite basket med bonne.

Senare kom Erik förbi, såg Juventus - Real Madrid CF med honom, samt spelade ett othello spel som jag skulle vunnit om det inte varit för att jag varit blind och missat att roffa åt mig ett hörn framemot slutet.

I tisdags skulle vi skriva projektarbete, det gick åt helsike, jag hade inte mycket motivation och började möblera om istället. De andra kom inte så långt...

I måndags var jag slö och slapp och jag vet inte vad jag gjorde hela dagen...



Fly från det svarta berget



Känns som skolan börjar komma tillbaka nu efter två veckor utan läxor. Ugh.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home